loading...
مرجع قدرتمند انجام پروژه های دانشجویی
کیان فرد بازدید : 31 جمعه 14 تیر 1392 نظرات (0)

مدیریت مصرف انرژی یکی از راهکارهای اساسی جهت کاهش مصرف انرژی و هزینه می باشد. در کشور ما با توجه به اینکه استاندارد سازی در ساختمان ها و تاسیسات به خوبی صورت نگرفته است میزان تلفات بالا می باشد که با انجام مطالعات مدیریت انرژی می توان به میزان قابل توجهی در مصرف انرژی و هزینه صرفه جویی نمود. تیم ما با داشتن فارغ التحصیلان با درجه فوق لیسانس می تواند مطالعات مدیریت انرژی را برای شما مصرف کننده محترم به خوبی انجام دهد و در مصرف انرژی شما کاهش چشمگیری را به وجود آورد.

کیان فرد بازدید : 41 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

دانشمندان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی یک شیوه جدید برای تولید سلول‌های خورشیدی ارزان و ثابت از نانوبلورهای بسیار ریز ابداع کرده‌اند که به شکل مرکب مایع وجود داشته و می‌توان آن را بر روی سطوح تمیز رنگ‌آمیزی یا چاپ کرد

این نانوبلورهای خورشیدی حدود چهار نانومتر است که می‌توان 250 میلیارد از آنها را بر روی نوک سوزن جای داد.

ساخت این سلول‌های مایع ارزان‌تر از سلول‌های خورشیدی ویفر سیلیکون تک بلوری بوده؛ اما از بهره‌وری آن برای تبدیل نور خورشید به برق برخوردار نیست.

این محققان توانسته‌اند یک مایع ثابت تولید کنند که قادر به انتقال برق نیز هست. همچنین با یک فرایند دمای نسبتا پایین می‌توان از این شیوه برای چاپ سلول‌های خورشیدی بر روی پلاستیک به جای شیشه و بدون نگرانی در مورد ذوب آنها استفاده کرد که منجر به ایجاد صفحات خورشیدی منعطف با قابلیت شکل دادن در هر منطقه خواهد شد.

این محققان در ادامه پژوهش خود قصد دارند بر روی نانوبلورهایی از موادی غیر از کادمیوم استفاده کنند که به دلیل سمی بودن آن با محدودیت کاربری روبه‌روست.

تیم‌های دیگری نیز بر روی فناوری‌های مشابه کار کرده و از جمله محققان دانشگاه نوتردام از نقاط کوانتومی برای ساخت رنگ‌های خورشیدی با قابلیت جذب انرژی و هدایت برق استفاده کرده‌اند. اگرچه آنها نیز هنوز در مراحل آزمایش قرار دارند.

 

منبع: iran-eng.com

کیان فرد بازدید : 28 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

مخترع جوان دانشجو دستگاه تولید انرژی الکتریکی از خاک اختراع کرد که به صورت مداوم 20 سال برق تولید می‌کند
به گزارش سرویس علم و فن آوری پایگاه اطلاع رسانی صبا به نقل از برنا، محمد حسن احمدی شلمانی، دانشجوی رشته کنترل گرایش ابزار دقیق دانشگاه آزاد واحد خمین این دستگاه را با 200 هزار تومان در مدت سه ماه ساخته است
احمدی شلمانی با اشاره به هزینه های گزاف تولید برق از سایر منابع گفت: خاک ارزان‌ترین منبع است و این دستگاه هم هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌کند.
او افزود: این دستگاه به صورت پیل شیمیایی عمل می‌کند و از 2 فاز آند و کاتد و مقداری خاک مرطوب که درون محفظه‌ای نگه‌داری می شود، تشکیل شده است.
احمدی شلمانی گفت: در صورتی که خاک این دستگاه هر 14 ماه یک‌بار مرطوب شود، به صورت مداوم 20 سال برق تولید می‌کند.
او با اشاره به فلز گران‌قیمتی که در دستگاه تولید انرژی الکتریکی استفاده شده، گفت: اگر مسوولان، این فلز را که در معادن ایران به راحتی یافت می‌شود ارزان در اختیارم قرار دهند، می‌توانم به کمک آن یک لامپ 100 وات را با هزینه 5 میلیون تومان به مدت 20 سال روشن نگه دارم. در صورت حمایت و تولید صنعتی، این دستگاه برق اتوبان‌ها، پارک‌ها، فضای سبز و پیاده‌روها را تامین می‌کند.
این اختراع با عنوان تولید انرژی الکتریکی از خاک با شماره 67341 در اداره کل ثبت شرکت‌ها ومالکیت صنعتی ایران ثبت شده است.

 

منبع: iran-eng.com

کیان فرد بازدید : 24 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

با طراحی و ساخت یک بالاست فرکانس بالا برای روشنایی‌های سطح شهر توسط متخصصان پارک علم و فناوری خلیج فارس از این پس در شهرهای کشور، خیابان‌های پرنورتری خواهیم داشت. 

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بالاست‌ها (ترانس‌) برای راه‌اندازی لامپ‌های فلورسنت استفاده می‌شوند و وظیفه ایجاد ولتاژ بالا در موقع روشن شدن (برای یونیزه شدن گاز داخل لامپ) و کنترل جریان پس از کاهش مقاومت اهمی لامپ را بر عهده دارند. 

بالاست‌های مغناطیسی نوع قدیمی بالاست‌هایی هستند که از یک سیم‌پیچ حول هسته آنی تشکیل شده‌اند و برای راه‌اندازی لامپ فلورسنت به استارت نیاز دارند. 

از نواقص این بالاست‌ها مصرف برق بالا، کاهش راندمان نوری لامپ، سوسوزدن لامپ با تغییر ولتاژ و ایجاد لرزش و صداست. 

به گزارش ایسنا این نواقص زیاد باعث شده است تا استفاده از این بالاست‌ها در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا منسوخ شود. 

کیان فرد بازدید : 24 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)


 

یک گروه تحقیقاتی برای یکپارچه‌سازی نانومواد ترموالکتریک با شیشه‌های پنجره‌ها ‏جهت تولید الکتریسیته گرمایی، ایده جدیدی ارائه کرده است

به گزارش سرویس فناوری ایسنا، الکتریسیته گرمایی تولید شده توسط محققان دانشگاه علوم و فناوری ملک‌ عبدالله ‏(KAUST)‏ عربستان، بر ‏اساس اختلاف دمایی است که بین طرف بیرونی گرم و طرف داخلی نسبتا سرد پنجره است.‏      
.

کیان فرد بازدید : 20 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

این پریز به شیشه چسبیده و توسط صفحه خورشیدی پشتش از طریق نور خورشید اقدام به تولید برق میکند،تنها کافیست آنرا به پنجره نصب کنید.

 

window_socketwindow_socket2window_socket3window_socket4window_socket5window_socket6

با تشکر از سایت akhbarit

کیان فرد بازدید : 16 سه شنبه 11 تیر 1392 نظرات (0)

این پریز به شیشه چسبیده و توسط صفحه خورشیدی پشتش از طریق نور خورشید اقدام به تولید برق میکند،تنها کافیست آنرا به پنجره نصب کنید.

 

window_socketwindow_socket2window_socket3window_socket4window_socket5window_socket6

با تشکر از سایت akhbarit

کیان فرد بازدید : 26 دوشنبه 03 تیر 1392 نظرات (0)

استخدام تكنسين الكترونيك مسلط به تعمير مدارهاي الكترونيكي و برق صنعتي

 

آگهی استخدامی - آگهی استخدامی برق سال 92

اعتبار تا 1 تیر 1392 12:0

 

استخدام تكنسين الكترونيك مسلط به تعمير مدارهاي الكترونيكي آشنا به برق صنعتي و آشنا به نرم افزار پروتل با 3 سال سابقه كار، ساكن غرب تهران

فكس:44922386

Email: job@pouyeshpardaz.com

 


منبع: بازارکار

کیان فرد بازدید : 27 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)
بسمه تعالی
 
بدین وسیله باطلاع می رساند، بنا بر درخواست جمع کثیری از دانشجویان، مهلت ثبت نام سمینار تخصصی  " کنترل و زمینه های کاربرد آن در صنایع" تا تاریخ 3 تیرماه تمدید شد.
این سمینار توسط سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق کشور در تاریخ 6/4/1392 در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری سمینار تشریح تخصصی و تئوریک علم کنترل در صنعت و نیز تشریح کامل بعد عملی و کاربردی آن در هر یک از صنایع روز بلاخص صنعت هوافضا و صنعت نفت به صورت مجزا و نیز گسترش رابطه دانشگاه با این صنایع می باشد.
مدرس سمینار جناب آقای دکتر کریم سلحشور، معاونت محترم منابع انسانی و مدیریت وزارت نفت،  رئیس اسبق دانشکده نفت تهران و دانشیار مهندسی برق کنترل می باشند. معرفی کامل ایشان و نیز ارائه مختصری از موضوعات مورد بحث به پیوست تقدیم گردیده است.
لازم به ذکر است در پایان سمینار به شرکت کنندگان از جانب سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق کشور و نیز 
      IEEE Iran Section
مدرک ارائه می گردد. لذا از کلیه علاقمندان به حضور در سمینار دعوت می شود، حداکثر تا تاریخ 3 تیر ماه 92 جهت ثبت نام اقدام نمایند. با توجه به محدودیت ظرفیت و برنامه ریزی صورت گرفته، این تاریخ به هیچ عنوان قابل تمدید نمی باشد. فرم ثبت نام به همراه راهنما به پیوست تقدیم گردیده است
 
دبیرخانه سازمان علمی دانشجویی مهندسی برق کشور

تعداد صفحات : 14

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 131
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 28
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 67
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 114
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 116
  • بازدید ماه : 209
  • بازدید سال : 443
  • بازدید کلی : 34,429